“Nosferatu” și “Kill list”

Va curge sânge! Difuzat în premieră și în exclusivitate în cadrul primei ediții a Festivalului de Film Horror & Fantastic „LUNĂ PLINĂ”, Kill List este, fără doar și poate, cel mai de succes film britanic independent al anului trecut. Parțial un omagiu sângeros adus clasicului The Wicker Man (1973), acest cel de-al doilea lung-metraj al lui Ben Wheatley spune povestea unui asasin plătit care, la aproape un an de la o misiune ratată, acceptă un nou job doar pentru a observa că, ceea ce pare a fi o treabă simplă, se dovedește a fi începutul unui voiaj fără întoarcere în inima întunericului. Lansat la South by Southwest Festival, dedicat aproape în excusivitate cinema-ului indie, și selectat în competițiile și/sau showcase-urile de la Helsinki, Toronto, Vancouver, Stockholm, Rotterdam și Beaune, Kill List reprezintă o vizionare obligatorie pentru cei care vor să fie la curent cu cele mai noi trend-uri în materie de film horror.

Un alt eveniment de excepție din cadrul festivalului „LUNĂ PLINĂ” este și proiecția-concert a filmului Nosferatu (r. F.W. Murnau, 1922), cu acompaniament live asigurat de cvartetul Einuiea (Călin Torsan, Silviu Fologea, George Turliu, Juan-Carlos Negretti). Nosferatu este universal considerat primul mare film horror al celei de-a 7-a arte și reușește, la 90 de ani distanță de la lansare, să tulbure în continuare imaginația spectatorilor, iar influența sa incomensurabilă asupra cinema-ului horror și fantastic îl transformă într-un punct de referință în evoluția artei cinematografice.

De asemenea, în cadrul primei ediții „LUNĂ PLINĂ”, amatorii de sperieturi aprige dar pline de umor, pot vedea Rammbock: Zombies la Berlin! (r. Marvin Kren, 2011), un horror german scurt și la obiect în care inventivitatea ține loc de buget și Eddie, canibalul somnambul (r. Boris Rodriguez, 2012), unul dintre cele mai recente filme de gen cu trecere la festivaluri, bifate „fără milă” (Amsterdam, Edinburgh, Fantasporto, Tribeca).

De asemenea, cei care jură pe zombies dar care n-au chef de ironii și glume, au parte, din Africa de Sud, de un horror cu accente gore, în dulcele stil classic: The Dead (Howard & Jonathan Ford, 2010), selecționat la Festivalul de la Bruxelles, un veritabil holy grail al evenimentelor de gen, și realizat pe principiul „totul sau nimic”, unde „totul” îi poate înfricoșa chiar și pe cei cu inima rezistentă.

În fine, pentru că genul horror nu presupune numai sânge pe pereți și, uneori, o sperietură bună face cât zece membre smulse sau tăiate cu fierăstrăul, selecția primei ediții reunește câteva dintre cele mai titrate thrillere ale ultimilor doi ani: australianul The Tunnel (2011), semnat Carlos Ledesma, povestea unei echipe de filmare care descoperă, într-o rețea abandonată de tuneluri de metrou de sub orașul Sydney, ceva ce n-ar fi trebuit găsit niciodată; norvegianul Babycall (2011), regizat de Pål Sletaune, în care Noomi Rapace e o tânără mamă chinuită de zgomotele ciudate ce se aud din difuzorul instalat în camera băiatului ei; franțuzescul Le village des ombres (2010, Fouad Benhammou), ce trimite, via tema relației dintre aristocrați și tinerețea veșnică, la deja celebrele Vidocq și Le pacte des loups; și, în fine, spaniolescul Mientras duermes (2011), cea mai recentă provocare marca Jaume Balagueró, autorul cultissimului [Rec], acum aparent cumințit dar, în fapt, mai incisiv și mai subversiv ca niciodată.

Prima ediție a festivalului „LUNĂ PLINĂ”, unicul eveniment din România axat în exclusivitate pe cinema-ul horror și fantastic, va avea loc în perioada 16-19 august 2012, la Biertan, județul Sibiu. Festivalul este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și prezentat de Festivalul Internațional de Film Transilvania.

Programul complet va fi anunțat pe 2 august.

Partener de promovare: GAV

Recomandat de: Radio Guerrilla

Parteneri media: Zile și Nopți, Adevărul, Dilema Veche, Cațavencii, Mesagerul de Sibiu, Profil cultural, Cinemagia, RTV, Liternet, CinemaRx.ro, BeWhere, Filmreporter, Cinefan, Ora de Sibiu, Societatea Română de Science Fiction&Fantasy, ArtActMagazine.